He Says I Am Reading My Book


He Says I Am Reading My Book

(+) I am reading a book at the my room​

Daftar Isi

1. (+) I am reading a book at the my room​


Jawaban:

(-) I am not reading a book at my room

(?) Am I reading a book at my room?

Begini?Semogamembantu

(+) I am reading a book at my room.
(-) I am not reading a book at my room.
(?) Am I reading a book at my room?

Sorry if it's wrong...

2. he ... reading his book.isamare​


Jawaban:

is

..........

Penjelasan:

semoga membantu

jawabannya adalah is karena menunjukan seseorang sedang melakukan sesuatu


3. A. I am very smartB. I am reading a bookC. I am just fineD. He is fine​


Jawaban:

C. I am just fine

Jawaban:

C. I am just fine

Penjelasan:

ngga bakal salah trust me


4. I am reading the book to my little sister.A herB usC him​


I am reading the book to my little sister.

A her

B us

C him

Saya membacakan buku untuk adik perempuan saya.

A dia

B kami

C dia

JAWABAN :

HER


5. Teacher : Are you reading An Art book?Students : No, I am not. I am ... (membaca) aScience book.A. WritingC. ListeningB. ReadingD. Speaking​


Jawaban:

B. Reading

Penjelasan:

Semoga membantu yaa :)

Jawaban:

B. Reading

Penjelasan:

Karena reading memiliki arti membaca, sedangkan

writing = menulis

listening = mendengarkan

speaking = berbicara


6. i am reading a book why artinya​


Jawaban:

aku membaca sebuah buku mengapa

maafklosalah

Jawaban:

saya membaca buku mengapa

Perkata:

I am = saya

Reading = membaca

A book = buku

why = mengapa


7. I am reading the book to my little sister. di perbaiki kata kata nya​


Jawaban:

I am ready to the book My little sister

Penjelasan:

Semoga Bermanfaat

Jawaban:

I'm reading the book for my little sister


8. can i borrow the book i am sorry i'm reading it


bisakah saya meminjam buku?saya minta maaf saya membaca ini

jadiin jawaban terbaik yaA:bolehkah saya meminjam bukunya?
B:saya minta maaf saya sedang membacanya.

9. my hobby is reading a book atau my hobby is reading book​


Jawaban:

hobiku membaca buku

Penjelasan:

hobiku membaca buku

Penjelasan:

hobi saya membaca buku atau hobi saya membaca buku


10. 5. I am (reading - read - reads) a book now.​


reading

..............

Jawaban:

I am reading a book now

Penjelasan:

semoga membantu


11. 10. Reading - hobby – is - My - a - book The correct sentence is .... a. Reading book is my hobby b. My hobby is reading a book c. Book is my reading hobby d. My hobby reading is book​


Jawaban:

B. My hobby is reading a bsok. Semoga berkenan...

Jawaban:

B. My hobby is a reading book


12. i am reading an inspiring book from a famous figure​


Jawaban:

artinya:

Saya membaca sebuah buku yang menginspirasi dari seorang tokoh terkenal.

Penjelasan:

Semoga membantu


13. Susun kalimat pakai bahasa indonesia 1.my-making-am-i-bed 2.reading-is-my-he-a book 3.mother-is-my-fish-frying 4.looking-am-i-the start-at 5.football-playing-they-are-in the schoolyard.


Answer

1. I am making my bed

Bhs Indonesia = Aku sedang merapikan tempat tidurku

2. Is he reading my book?

Bhs Indonesia = Apakah dia membaca buku saya?

3. My mother is frying fish

Bhs Indonesia = Ibuku sedang menggoreng ikan

4. I am looking at the start

Bhs Indonesia = Saya melihat awal

5. They are playing football in the schoolyard.

Bhs Indonesia = Mereka sedang bermain sepak bola di halaman sekolah.

maaf kalau salah, semangat!

:D


14. 1. (+). I am reading book now(-)(?).2.(+). He is drinking milk right now(-). ...(?)...​


Jawaban:

1. (-) I am not reading a book now.

(?) Am I reading a book now?

2. (-) He is not drinking milk right now.

(?) Is he drinking milk right now?

Semoga bermanfaat ya ^_^


15. bila i am reading the book now. i am eating breakfast now. i am making porridge. maka kalimat menanyakan subjeknya adalah 1. who am reading book now. 2. who am eating breakfast now. 3. who am making porridge. apakah jawaban ku benar?​


Jawaban:

Kurang tepat

Penjelasan:

1. Who is reading the book now?

2. Who is eating breakfast now?

3. Who is making porridge?

Ketika membuat kalimat pertanyaan dengan subject berupa singular seperti I, He, She, gunakan formula:

Who/Where/When/What/Why/How + is + verb

Jawaban:

1. Who is reading now?

2. Who is eating breakfast now?

3. Who is making porridge?

Penjelasan:

Who” digunakan untuk menanyakan tentang orang atau subjek


16. Apa artinya I am reading a book.


Jawaban:

saya membaca sebuah buku

Penjelasan:

Jawaban:

artinya saya/aku sedang membaca buku.

Smoga membantu


17. artiI am reading a book​


Jawaban:

saya membaca sebuah buku.

semoga membantu:)

Jawaban:

Saya sedang membaca sebuah buku


18. ( i,you,he )....am reading a magazing​


Jawaban:

I am reading a magazine

Penjelasan:

karena memakai to be yang berupa am, maka harus menggunakan subject i

semoga bermanfaat


19. When I opened the door I saw him reading a book. It means that …. Select one: a. Reading the book, he opened the door b. While opening the door he read the book c. He was reading a book when I opened the door d. I opened the door because he was reading the book. ​


Open the door
Penjelasan:


20. (+) i am reading a book at the moment (-) (?)


Jawaban:

(-) i am not reading a book at the moment

(?) are you reading a book at the moment?

maaf kalo jawaban nya salah


Video Update





Posting Komentar

0 Komentar