I Am Reading A Book In Hindi


I Am Reading A Book In Hindi

Apa artinya I am reading a book.

Daftar Isi

1. Apa artinya I am reading a book.


Jawaban:

saya membaca sebuah buku

Penjelasan:

Jawaban:

artinya saya/aku sedang membaca buku.

Smoga membantu


2. artiI am reading a book​


Jawaban:

saya membaca sebuah buku.

semoga membantu:)

Jawaban:

Saya sedang membaca sebuah buku


3. i am reading a book why artinya​


Jawaban:

aku membaca sebuah buku mengapa

maafklosalah

Jawaban:

saya membaca buku mengapa

Perkata:

I am = saya

Reading = membaca

A book = buku

why = mengapa


4. … hany reading a book in her classroom? * was is am were


Jawaban :

Is hany reading a book in her classroom?

Penjelasan:

Was/Were digunakan untuk lampau (past tense) sementara di soal nya itu present (ing)


5. (+) I am reading a book at the my room​


Jawaban:

(-) I am not reading a book at my room

(?) Am I reading a book at my room?

Begini?Semogamembantu

(+) I am reading a book at my room.
(-) I am not reading a book at my room.
(?) Am I reading a book at my room?

Sorry if it's wrong...

6. bila i am reading the book now. i am eating breakfast now. i am making porridge. maka kalimat menanyakan subjeknya adalah 1. who am reading book now. 2. who am eating breakfast now. 3. who am making porridge. apakah jawaban ku benar?​


Jawaban:

Kurang tepat

Penjelasan:

1. Who is reading the book now?

2. Who is eating breakfast now?

3. Who is making porridge?

Ketika membuat kalimat pertanyaan dengan subject berupa singular seperti I, He, She, gunakan formula:

Who/Where/When/What/Why/How + is + verb

Jawaban:

1. Who is reading now?

2. Who is eating breakfast now?

3. Who is making porridge?

Penjelasan:

Who” digunakan untuk menanyakan tentang orang atau subjek


7. (+) i am reading a book at the moment (-) (?)


Jawaban:

(-) i am not reading a book at the moment

(?) are you reading a book at the moment?

maaf kalo jawaban nya salah


8. i am reading an inspiring book from a famous figure​


Jawaban:

artinya:

Saya membaca sebuah buku yang menginspirasi dari seorang tokoh terkenal.

Penjelasan:

Semoga membantu


9. i am reading in indonesia is​


Jawaban:

Saya sedang membaca

I am Reading dalam bahasa indonesia adalah Saya sedang membaca


10. 1. What is present continuous tense?A. I am reading bookB. I Read bookC. I readed bookD. I will read book​


Jawaban:

D. I will read book

A. I am reading book

Penjelasan:

Can't choose?

Maaf kalo salah:)


11. Teacher : Are you reading An Art book?Students : No, I am not. I am ... (membaca) aScience book.A. WritingC. ListeningB. ReadingD. Speaking​


Jawaban:

B. Reading

Penjelasan:

Semoga membantu yaa :)

Jawaban:

B. Reading

Penjelasan:

Karena reading memiliki arti membaca, sedangkan

writing = menulis

listening = mendengarkan

speaking = berbicara


12. … Zahra reading a book in her classroom?a. is                               b. am c. was                           d. were​


Jawaban:

a. is

maaf ya kalo salah


13. we are reading a book in the library A.are they reading a book in the libraryB.are we reading a book in the libraryC.are you reading a book in the library


(+) We are reading a book in the library
(-) We are not reading a book in the library
(?) Are we reading a book in the library

Jawaban : Are we reading a book in the libraryb. are we reading a book in the library

moga membantu ya:)

14. arti I am reading in the library right now.I am not reading in the library right now​


Jawaban:

terjemahnya

1. saya sedang membaca di perpustakaan sekarang

2. saya tidak sedang membaca diperpustakaan sekarang.

Jawaban:

aku sedang membaca di perpustakaan sekarang

aku sedang tidak membaca di perpustakaan sekarang

Maaf kalau salah


15. can i borrow the book i am sorry i'm reading it


bisakah saya meminjam buku?saya minta maaf saya membaca ini

jadiin jawaban terbaik yaA:bolehkah saya meminjam bukunya?
B:saya minta maaf saya sedang membacanya.

16. A. I am very smartB. I am reading a bookC. I am just fineD. He is fine​


Jawaban:

C. I am just fine

Jawaban:

C. I am just fine

Penjelasan:

ngga bakal salah trust me


17. I...(read) a history book , when her teacher....himread, calledwas reading, calledwere reading, calledam reading, called​


Jawaban:

i read a history book, when her teacher called him

Penjelasan:

semoga membantu ya


18. 5. I am (reading - read - reads) a book now.​


reading

..............

Jawaban:

I am reading a book now

Penjelasan:

semoga membantu


19. … Zahra reading a book in her classroom?a. is                               b. am c. was                           d. were​


Jawaban:

is

Penjelasan:

third person singular (zahra)

jawabany C wasdxxxxxxxx

20. ... Mary reading a book in her classroom? a is b am c was d were​


Jawaban:

A. is

Penjelasan:

Is: he, she, it, nama orang

am: i

are: you,we, they

Jawaban:

is/was

Penjelasan:

sama2 bener tergantung yg diminta tense apa (past/present cont.)


Video Update





Posting Komentar

0 Komentar